Sunniva Ekbom blir kampanjarbetare

av Fredrik Sonck

Ny Tid har anställt Sunniva Ekbom som kampanjarbetare under februari och mars månad. Hon skall bland annat administrera den aktieemission som Tigertext Ab planerar för att bättra på Ny Tids ekonomi. Inför riksdagsvalet borde det också vara möjligt att sälja fler annonser än normalt.

– Det här är ett snuttjobb, skräddarsytt för mig, säger Ekbom som huvudsakligen arbetat som frilansjournalist.

Hennes relation till Ny Tid sträcker sig till åttiotalet då hon studerade litteratur och började skriva bok- och konstrecensioner. Som kampanjarbetare handlar jobbet mer om försäljning

– Inte är jag direkt någon bilförsäljartyp, men det ska nog gå bra. Jag vet att Ny Tid har många läsare och aktieägare som är villiga att stöda tidningen.

Fredrik Sonck

Lämna en kommentar


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.